Bucharest Early Music Festival – Sones de Palacio @MNAR – 25 NOV

Posted by
|

In Spania secolelor al XVI-lea și al XVII-lea, compozitorii creau în mod cu totul diferit față de cei din restul Europei. Așa se face că, în timp ce muzicienii culturii franceze abordau așa numitul stil „de curte”, compozitorii din Spania își îndreptau atenția mai mult către muzica populară, ca sursă de inspirație pentru creațiile lor. Drept urmare, devine destul de dificil uneori de stabilit o distincție clară între creația muzicală cultă și cea populară.

Sanz, Murcia, și Guerau au fost cei mai importanți compozitori care s-au dedicat creației pentru chitară, pe parcursul secolului al XVI-lea și al XVII-lea în Spania. În lucrarea sa „Instrucción de música para la guitarra española”, Sanz descrie amănunțit aspecte ce țin de domeniile compoziției și improvizației muzicale și invită istrumentistul să improvizeze propriile variațiuni, în cadrul lucrărilor interpretate.

Muzica lor era complexă și profundă și devenise în timp destul de sofisticată Ca și alți compozitori spanioli ai epocii, ei au realizat aranjamente ale unor dansuri spaniole precum Marionas sau Españoletta. Cunoașterea aprofundată a contrapunctului și a rafinatelor tehnici de compoziție conferă muzicii lor un sens aparte, dominat de o inspirație sublimă, plasându-i între cei mai interesanți compozitori ai Spaniei baroce.

În program:
Gaspar Sanz (1640 – 1710)
Din Instrucción de música para la guitarra española
Diferencias sobre Marionas

Santiago de Murcia (16 73 – 1739)
Din Códice Saldivar
Zarambeques
Cumbées

Luys de Narváez (c. 1500 – c. 1550)
Din Los seys libros del Delphin 1538
Primer tono Fantasia – Diferencias sobre O Gloriosa Domina
Segundo tono Fantasia
Tercer tono Fantasia
Cuarto tono Fantasia Glossa sobre Mille Regrez de Josquin

Gaspar Sanz (1640 – 1710)
Din Instrucción de música para la guitarra española, Zaragoza 1674-1697
Pavana al ayre español, cinco partidas con mucha novedad
Xácara por la D
Passeos por el cuarto tono, y una giga al vuelo por el mismo punto/improvisación
Tarantella, improvisación

Pauză

Luys de Narváez (c. 1500 – 1550)
Din Los seys libros del Delphin 1538
Quinto tono Fantasia
Sexto tono Fantasia – Diferencias sobre Sacri Solemnis
Septimo tono Fantasia
Octavo tono Fantasia – Cuatro diferencias sobre guárdame las vacas

Gaspar Sanz (1640 – 1710)
Din Instrucción de música para la guitarra española, Zaragoza 1674-1697
Xácara, diez y seis diferencias y algunas dellas con estilo de Campanelas
Zarabanda, improvisación
Paradetas, improvisación
Paradetas, improvisación

Xavier Diaz Latorre – vihuela cu 5 / 6 choruri
Pedro Estevan – percuții istorice

Facebook Event 

Da mai departe

Bun venit pe Bindiribli! Alege sectiunea dorita din lista de mai jos