Proiect de solicitare a finantarii AFCN “Ateliere Deschise” – Miscarea Oamenilor Visatori

Posted by
|

Pasul 1: Informaţii generale proiect

 

Aria tematica:
Arte vizuale
Denumirea proiectului cultural:
Atelier Vizual Integrat Deschis pentru Comunitea Tinerilor Artisti
- Proiect nou
Locul desfasurarii proiectului cultural:
Avanpost 8 – Str Craciun nr 8
Solicitaţi pentru prima dată o finanţare nerambursabilă de la AFCN?
Da
Aţi primit şi decontat în bune condiţii o finanţare nerambursabilă de la AFCN?
Nu
Proiectul propus pentru finantare face parte din programul minimal finantat prin bugetul statului
Nu

Pasul 2: Date generale despre proiectul cultural

 

1. Solicitantul(Scurtă prezentare a obiectivelor şi a activităţilor )
Asociatia Miscarea Oamenilor Visatori a fost formata de un grup de tineri entuziasti, studenti si absolventi ai diverselor institutii de invatamant artistice din Bucuresti cu scopul initial de a forma o comunitate stabila si extinsa care sa ofere sprijin reciproc pentru realizarea temelor scolare si pentru initierea in activitatea culturala independenta a tinerilor artisti. Asociatia a fost inregistrata ca ONG in anul 2013 si a inceput sa deruleze proiecte culturale care si-au capatat notorietate in cercurile artistice informale ale elevilor, studentilor si artistilor debutanti. Dintre proiectele de succes enumeram:
-Concert: “Lazhward – Persian Afro-American InFusion” organizat la Centrul Național de Artă „Tinerimea Română”. Artisti: Amir Heydarkhodaee si Ati de Chile. Eveniment la care au participat peste 100 de persoane. Modalitatea de promovare fiind prin parteneriate media, pliante, afise – https://www.facebook.com/events/370963649679855/
-Concert de muzica rap cu scop caritabil organizat in Club Elephant. Artisti: Cedry2k, Omu Gnom, Aforic. O larga vizibilitate in presa, eveniment la care au participat aproximativ 200 de persoane. Modalitatea de promovare fiind prin parteneriate media in mediul online si publicatii, afise https://www.facebook.com/events/360611500693441/
-UniVers InVers: seri de poezie organizate saptamanal in diferite spatii publice dar si la restaurantul “La Copac” – Eveniment la care s-au creat legaturi stranse intre participanti, legaturi ce au format echipe colaboratoare in domeniul actoriei si literaturii. In urma acestor serii de evenimente au beneficiat in jur de 80 de tineri artisti prin promovare si expunere in fata unui auditoriu. Modalitatea de promovare fiind prin intermediul mediului online, afise. Iata unul dintre evenimente – https://www.facebook.com/events/188786644639756/
-O serie periodica de strangere de donatii pentru diferite orfelinate din Bucuresti si din tara. In urma acestor actiuni au beneficiat de donatii peste 50 de copii orfani/cu posibilitati materiale reduse si au participat aproximativ 250 de donatori. Modalitatea de promovare fiind prin intermediul online.
-Co-organizator al Targurilor Excelsior, editii organizate la “Hanul Manuc”. Evenimente care au promovat produse artistice, hand-made, obiecte decorative ale unui numar total de 240 de participanti, la evenimente deruland un numar aproximativ de 3000 de vizitatori. Modalitatea de promovare fiind parteneriate media in mediul online si publicatii, afise, pliante si radio.
-Expozitie in cadrul circuitului cultural “Noaptea Caselor” la “Avanpost 8” (foto, video, pictura, grafica, instalatii, graffiti). Numarul expozantilor beneficiari fiind de 18, studenti la Liceul de Arte Plastice Nicolae Tonitza si studenti ai Universitatii Nationale de Arte din Bucuresti. Numarul vizitatorilor ajungand cu aproximatie la 600 in decursul serii. Modalitatea de promovare fiind prin parteneriate in mediul online si publicatii, pliante, afise, radio – https://www.facebook.com/events/305703372887335/
-Participarea directa la expozitia “Alăptarea e Iubire” de la Palatul Suţu – Expoziţie foto. Evenimentul fiind foarte promovat si sustinut de mass-media, beneficiaza de promovare prin panouri expuse in piata Universitatii, cat si de un afis expus pe Universitatea de Arhitectură şi Urbanism “Ion Mincu” din Bucureşti .
-Participare prin sustinere mediatica datorita parteneriatelor media solicitate asociatiei de catre alte echipe organizatoare de evenimente, precum: Bucuresti555, Creart, EMAGIC , The Mission, The Fresh, SONOR, Club Colectiv, J’ai Bistro, La Copac, Oktoberfest Pub, BlueBallon Romania, Studio Martin, Godot, BURN, Nucleus High Terrance, Gradina cu filme, Gradina Floreasca, POW WOW, etc.
Evenimentele si actiunile asociatiei au beneficiat de interviuri, sustinere si acoperire mediatica din partea unor posturi de radio si a unor site-uri de informatii specializate, in emisiuni dedicate grupei de varsta a beneficiarilor nostri, respectiv: 24FUN, Romania Pozitiva, Radio Guerrilla, Radio Romania Cultural, Radio Repulika Verde, IQads, SUB25, Feeder, MCANN Romania.
Activitatea asociatiei s-a bazat majoritar pe voluntariat si pe resursele personale ale membrilor sai si ale colaboratorilor, dar si donatii ale simpatizantilor. De-a lungul timpului s-au implicat in activitatile asociatiei in mod direct peste 300 de tineri artisti voluntari, dintre care un numar de aproximativ 20 formeaza nucleul de baza al organizarii asociatiei. Estimam ca in urma activitatilor si evenimentelor organizate de asociatie au beneficiat peste 5000 de persone, iar principalul castig a fost facilitarea cunoasterii reciproce si realizarea unor legaturi inter-umane intre beneficiari. Asociatia s-a auto-promovat la inceput prin intermediul amplasarii unui numar de 200 de afise cu desene in diverse spatii din zona Lipscani sau in cadrul participarii la festivaluri prin distribuirea a 250 de tricouri cu imprimeuri si un numar de 3500 de stick-ere, dar si prin zeci de articole, inverviuri (text+video), scurte recenzii ale spectacolelor de teatru sau concertelor unor artisti pe care ii sustinem si ne sustin, formandu-se o reciprocitate. Impactul, sustinerea si raspunsul publicului are o continuitate permanenta si pozitiva. Asociatia a ajuns la un numar de 10.000 de membrii in mediul online (facebook), avand si o medie de 1000 de vizitatori pe site-ul personal.
Oferta de servicii culturale a asociatie in prezent este expunerea si promovarea tinerilor artisti in domenii precum pictura, arhitectura, hand-made, arta urbana, muzica, teatru.
2. Proiectul cultural se va desfăşura de la data de: 01 02 2016 la data de : 30 06 2016
3. Sumarul proiectului cultural:
Se va organiza un spatiu care contine intre 2-5 camere in centrul Bucurestiului, in care se vor sustine 5 ateliere pentru desfasurarea urmatoarelor activitati: picture, desen, arhitectura, video, fotografie. Fiecare dintre aceste ateliere va fi dotat cu echipamentul necesar si materiale consumabile specific e domeniului , un specialist in domeniul respectiv va asigura organizarea activitatilor si sprijin didactic pentru participanti. Periodic se vor organiza tutoriale si work-shop-uri, expozitii ale produselor artistilor, intalniri ale beneficiarilor pentru formarea unor comunitati integrate intre specialistii diverselor ateliere, coaguland un colectiv. Organizarea si coerenta activitatilor va fi asigurata de un manager de proiect. Se vor organiza expozitii cu produsele proiectului in institutiile de invatamant de profil din Bucuresti.
4. Justificarea proiectului cultural
a) Scurtă descriere a contextului în care se va realiza proiectul cultural
A) In Bucuresti exista 5 institutii de invatamant in domeniul artelor vizuale, o mare parte dintre acestia nu beneficiaza de spatiu si de conditii adecvate pentru a-si pregati temele, marea majoritate se pregatesc in mod individualist si nu beneficiaza de sprijin de specialitate extra-scolar si de consiliere in viitoarea carierea. Conditiile oferite de institutiile de invatamant de specialitate sunt limitate si faptul ca sunt institutional organizate supun participantii la conditii de stres ce afecteaza actul creatiei (timp limitat, spatiu restrans). Limitarea tinerilor artisti la conditiile oferite de intitutiile de invatamant genereaza enclavizare si lipsa unei perspective generale asupra generatiei din care fac parte beneficiarii. Acest proiect ofera sansa unica de cunoastere reciproca pe diverse domenii artistice, aparent diferite, dar care in viata reala se intersecteaza unele cu altele. Pentru a verifica apetenta beneficiarilor acestui proiect asociatia a organizat un proiect “pilot” in spatial identificat (“Avanpost 8”) printr-o expozitie comuna care a reunit pentru prima oara studenti de la liceul de Arte Plastice Nicolae Tonitza, Liceul de arhitectura Socolescu, UNARTE si de la Universitatea de Arhitectură şi Urbanism “Ion Mincu” din Bucureşti , concluzia generala a evenimentului a fost ca este necesara organizarea unui astfel de proiect pe termen lung si in conditii tehnice la un nivel competitiv.
b) Relevanţa proiectului cultural pentru obiectivele şi priorităţile de finanţare ale AFCN
Prin modul de lucru interdisciplinar pe care proiectul il propune si prin tematicile abordate, proiectul se inscrie in prioritatile AFCN de promovarea a artei contemporane si in incurajarea debutului artistic.
c) Valoarea adăugată a proiectului cultural
Valoarea adaugata a proiectului consta in crearea unei comunitati a tinerilor artisti din toate scolile de profil din Bucuresti care va conduce la o cunoastere reciproca si un castig pe plan profesional pentru fiecare dintre participanti, locatia centrala a spatiului pentru desfasurarea proiectului ofera conditii ideale ca punct de intalnire. Caracterul inovator consta in asigurea unui mediu stimulativ, multidisciplinar, cu sprijin profesional, intr-un ambient relaxant, care ofera libertate deplina de creatie. Din punct de vedere al politicilor culturale, acest proiect sprijina crearea unei retele si unui cluster creativ in central capitalei. Impactul acestui proiect asupra asociatiei M.O.V. consta in trecerea la o etapa evolutiva superioara de activitate prin organizarea unor activitati constante, la un nivel profesional ridicat ceea ce va conduce la extinderea numarului de membri si sustinatori, impreuna cu cresterea vizibilitatii. Impactul asupra publicului va consta in principal in vizitarea expozitiilor produse de catre beneficiarii proiectului si impreuna cu oportunitatea pentru acestia de a participa activ la atelierele deschise, cu scopul de a experimenta si a-si evalua capacitatile artistice.
5. Scop şi obiective
a) Scopul proiectului cultural
Scopului proiectului este de a crea un centru artistic multidisciplinar care sa conduca la coagularea unei comunitati artistice de generatie in domeniul artelor vizuale si sa asigure oferirea de conditii organizatorice si tehnice pentru pregatirea scolara si pentru facilitarea creatiei tinerilor artisti.
b) Obiective generale şi specifice ale proiectului cultural
Obiective generale:
1. Crearea unui mediu stimulativ si a unei comunitati a elevilor,studentilor si absolventilor in domeniul audio-vizual in scopul cunoasterii reciproce si a dezvoltarii de proiecte in comun, sub indrumarea unor specialisti in arta contemporana.
4. Cresterea interesului publicului larg si educarea acestuia in domeniul artei contemporane.
Obiective specifice:
1. Organizarea a 5 ateliere la un nivel tehnic avansat care sa asigure pe termen lung (minim 2 ani) desfasurarea de activitati in domeniul audio-vizual pentru tinerii elevi si absolventi ai institutelor de specialitate.
2. Atragerea unui numar de minim 100 de beneficiari directi si a unui numar de 10 artisti contemporani in domeniul foto-video.
3. Organizarea unui eveniment public si a doua expozitii cu produsele proiectului.
4. Realizarea si distribuirea unui numar de 10 afise si 200 de pliante informative in scolile de profil.
6. Grupuri ţintă şi beneficiari
a) Grupurile ţintă ale proiectului cultural
Proiectul este adresat in principal generatiei tinere de artisti ai artelor vizuale, format din elevi si studenti scolilor de arte plastice, arhitectura si audio-video care nu au posibilitati materiale suficiente pentru desfasurarea actului creativ. De asemeni, proiectul se adreseaza publicului larg cautator de arta contemporana. In urma proiectului tinta va fi directionata si catre agentiile de publicitate in cautare de noi talente, pentru care noi organizam strategia necesara menita sa promoveze artistii.
b) Beneficiarii direcţi, indirecţi ai proiectului cultural
Beneficiarii directi sunt elevii,studentii si absolventii in domeniul audio-vizual, estimand un numar minim de 100 de persoane, la care se vor adauga 10 artisti debutanti.
Beneficiarii indirecti sunt:
- Publicul atras in urma organizarii expozitiilor, estimand un numar minim de 2000, dar si publicul ce va viziona lucrarile tinerelor talente in mediul online prin intermediul partenerilor media, paginii personale, promovarii in cadrul grupurilor tematice, estimand un numar minim de aproximativ 250.000 de persoane.
-Agentiile de publicitate care sunt in cautare de noi talente, pentru care noi organizam strategia necesara menita sa promoveze artistii.
7. Activităţile proiectului cultural:
A) Activitatea de pregatire spatiu, achizitionare de materiale si selectarea beneficiarilor – luna 1
-Se va organiza si evenimentul de deschidere a proiectului; Se va crea un poster informativ si pliante de informare.
-Se vor distribui postere si pliante informative in institutiile scolare de profilB) Activitatea de lucru in ateliere – lunile: 2,3,4,5:-b1) Atelier Pictura : De luni pana vineri intre orele 12:00 – 17:00 (programul poate fi extins in functie de cerinte). Tinerele talente se vor bucura de frumusetea culorilor si varietatea texturilor in cadrul unui atelier de pictura in care vor experimenta tehnici noi pe diferite suporturi si vor cunoaste curente celebre din istoria artei. Se vor familiariza cu tehnicile si materialele de pictura pe panza, vor dobandi notiunile necesare obtinerii unei compozitii armonioase (incadrarea in pagina, etapele lucrului, schita – desen- culoare) si vor experimenta amestecul culorilor pentru o lucrare plina de expresie plastica.
-b2)-Atelier Grafica: De luni pana vineri intre orele 12:00 – 17:00 (programul poate fi extins in functie de cerinte). Vom lucra cu pastel, carbune, pensoane, penita si vom studia ce inseamna o lucrare “corecta” din punct de vedere cromatic, compozitional si stilistic.
-b3)Atelier Arhitectura: De luni pana vineri intre orele 12:00 – 17:00 (programul poate fi extins in functie de cerinte). Instructaj de specializare si practica in programul “Rhino 3D.”
-b4) Atelier Fotografie: De luni pana vineri intre orele 12:00 – 17:00 (programul poate fi extins in functie de cerinte). Specializare in editare foto, incadrare, aranjare lumini.
-b5) Atelier Video: De luni pana vineri intre orele 12:00 – 17:00 (programul poate fi extins in functie de cerinte). Specializare in editare video.
C) Activitate eveniment public deschidere proiect – luna 2
D) Activitate organizare expozitii cu produsele proiectului – luna 4,5
E) Activitate monitorizare proiect – luna 1,2,3,4,5
F) Activitate evaluare partiala – luna 3
G) Activitate evaluare finala si raporare – luna 5
8. Planul de activităţi al proiectului cultural
Activitate Ian Feb Mar Apr Mai Iun Iul Aug Sep Oct Nov Dec Organizatia
Atelier Vizual Integrat Deschis pentru Comunitea Tinerilor Artisti - - - - - - - Miscarea Oamenilor Visatori
9. Rezultatele şi impactul proiectului cultural
a) Rezultatele proiectului cultural
Cresterea numarului si operelor artistice realizate de elevi, studenti si debutanti.
Formarea unei comunitati de artisti din diferite domenii audio-vizuale.
b) Produsele proiectului cultural
1.Teme scolare in domeniul audio-video si creatii artistice plastice de inspiratie proprie.
2. O platforma online pentru promovarea artistilor beneficiari.
3. Doua expozitii adresate publicului larg, cu produsele proiectului.
c) Impactul proiectului cultural
-Facilitarea producerii de opere artistice prin oferirea de conditii tehnice si a unui mediu stimulativ
-Cunoasterea reciproca si schimbul de experienta intre elevii si studentii diverselor institutii de invatamant in domeniul artistic si audio-video; coagularea unor echipe multidisciplinare pentru realizarea unor viitoare proiecte comune.
-Oferirea unei sanse pentru actualii artisti tineri debutanti de a fi prezentati publicului cunoscator de arta contemporana.
-Educarea publicului larg in domeniul artei contemporane.
10. Metode de implementare a proiectului cultural
a) Prezentaţi succint abordarea propusă prin proiectul cultural (metodele) şi motivele pentru care aţi optat pentru aceasta
Asociatia M.o.v. are experienta in lucrul cu artistii tineri debutanti si a constatat ca una dintre principalele dificultati pentru acestia consta in lipsa de spatiu, echipamente si resurse, precum si a unui element coagulant care sa faciliteze cunoasterea reciproca. Atelierele pe care le oferim participantilor vor constitui atat un spatiu de lucru, cat si o oportunitate de intalnire si de construire de punti inter-umane. Cunoasterea unor artisti consacrati constituie un beneficiu profesional si o incurajare pentru dezvoltarea personala.
b) Metodele de promovare şi vizibilitate ale proiectului cultural
-Evenimentele si produsele proiectului vor fi promovate in cadrul unei platforme create special pentru acest proiect si care va fi popularizata prin intermediul partenerilor media si a retelelor de socializare.
-Realizarea de postere si pliante care vor fi produse pentru evenimentul de deschidere si pentru expozitii ce vor asigura vizibilitatea proiectului si vor contine sigla si site-ul finantatorului.
-Proiectul va fi popularizat si prin intermediul partenerilor media cu care asociatia lucreaza in mod constant, spre exemplu: Romania Pozitiva, 24FUN, Feeder, SUB25, etc
c) Menţionaţi riscurile / dificultăţile care ar putea influenţa negaziv derularea proiectului cultural. Menţionaţi măsurile de prevenire / diminuare a acestora.
-Riscul pe care il anticipam in acest moment ar putea consta in disfunctionalitati temporare ale programelor de calculator; se va compensa prin suplimentarea celorlalte ateliere pana la remedierea problemelor.
-Existenta unor evenimente scolare importante care sa reduca timpul disponibil al elevilor si studentilor pentru activitatile extra-scolare, se va compensa prin focusarea pe absolventi si tineri debutanti.
11. Evaluarea proiectului cultural
Managerul de proiect va monitoriza continuu desfasurarea atelierelor, in termen de numar de participant si calitate a actului artistic si va pastra legatura continua cu specialisti in domeniile proiectului pentru a se asigura ca proiectul se ridica la nivelul asteptarilor acestora.
Managerul de proiect va intervieva informal beneficiarii proiectului pentru a verifica daca desfasurarea proiectului corespunde cu necesitatile acestora.
De asemeni, se va asigura ca vor fi atinsi si depasiti toti indicatorii proiectului.
12. Continuitatea şi sustenabilitatea proiectului cultural
Dupa oprirea temporara a proiectului pe perioada de vara datorita vacantei si a lipsei beneficiarilor, proiectul va fi reluat incepand din luna octombrie 2016, intr-un alt spatiu care va fi identificat de asociatie, in format similar cu cel prezentat in aceasta cerere de finantare.
Proiectul constituie un exemplu de buna practica, care poate fi replicat cu usurinta in alte centre universitare sau/si orase cu licee si facultati in domeniul artei contemporane si audio-video.

Da mai departe

Bun venit pe Bindiribli! Alege sectiunea dorita din lista de mai jos