Bucharest Early Music Festival – Sones de Palacio @MNAR – 25 NOV

Posted by
|

In Spania secolelor al XVI-lea și al XVII-lea, compozitorii creau în mod cu totul diferit față de cei din restul Europei. Așa se face că, în timp ce muzicienii culturii franceze abordau așa numitul stil „de curte”, compozitorii din Spania își îndreptau atenția mai mult către muzica populară, ca sursă de inspirație pentru creațiile lor. Drept urmare, devine destul de dificil uneori de stabilit o distincție clară între creația muzicală cultă și cea populară.

Sanz, Murcia, și Guerau au fost cei mai importanți compozitori care s-au dedicat creației pentru chitară, pe parcursul secolului al XVI-lea și al XVII-lea în Spania. În lucrarea sa „Instrucción de música para la guitarra española”, Sanz descrie amănunțit aspecte ce țin de domeniile compoziției și improvizației muzicale și invită istrumentistul să improvizeze propriile variațiuni, în cadrul lucrărilor interpretate. Muzica lor era complexă și profundă și devenise în timp destul de sofisticată Ca și alți compozitori spanioli ai epocii, ei au realizat aranjamente ale unor dansuri spaniole precum Marionas sau Españoletta. Cunoașterea aprofundată a contrapunctului și a rafinatelor tehnici de compoziție conferă muzicii lor un sens aparte, dominat de o inspirație sublimă, plasându-i între cei mai interesanți compozitori ai Spaniei baroce. În program: Gaspar Sanz (1640 – 1710) Din Instrucción de música para la guitarra española Diferencias sobre Marionas Santiago de Murcia (16 73 – 1739) Din Códice Saldivar Zarambeques Cumbées Luys de Narváez (c. 1500 – c. 1550) Din Los seys libros del Delphin 1538 Primer tono Fantasia – Diferencias sobre O Gloriosa Domina Segundo tono Fantasia Tercer tono Fantasia Cuarto tono Fantasia Glossa sobre Mille Regrez de Josquin Gaspar Sanz (1640 – 1710) Din Instrucción de música para la guitarra española, Zaragoza 1674-1697 Pavana al ayre español, cinco partidas con mucha novedad Xácara por la D Passeos por el cuarto tono, y una giga al vuelo por el mismo punto/improvisación Tarantella, improvisación Pauză Luys de Narváez (c. 1500 – 1550) Din Los seys libros del Delphin 1538 Quinto tono Fantasia Sexto tono Fantasia – Diferencias sobre Sacri Solemnis Septimo tono Fantasia Octavo tono Fantasia – Cuatro diferencias sobre guárdame las vacas Gaspar Sanz (1640 – 1710) Din Instrucción de música para la guitarra española, Zaragoza 1674-1697 Xácara, diez y seis diferencias y algunas dellas con estilo de Campanelas Zarabanda, improvisación Paradetas, improvisación Paradetas, improvisación Xavier Diaz Latorre – vihuela cu 5 / 6 choruri Pedro Estevan – percuții istorice

Facebook Event 

Sari la bara de unelte

Da mai departe

Bun venit pe Bindiribli! Alege sectiunea dorita din lista de mai jos